5 overených rád, ako sa prinútiť cvičiť pravidelne

5 overených rád, ako sa prinútiť cvičiť pravidelne
  • 16.08.2014
  • Silvia Karasová

    • Zdieľaj:
  • 7

Ak už ste konečne dospeli do toho štádia a pochopili, že bez aktívneho pohybu kilá navyše jednoducho dole nedáte, blahoželáme vám. Či už si štíhlu a pevnú líniu chcete udržať, alebo sa k nej dopracovať, bez športovania aspoň trikrát do týždňa to jednoducho nepôjde. Pravidelný pohyb vám pomôže zbaviť sa tukových zásob, vyrysuje vám ideálne krivky, spevní svalstvo a pomôže tiež v boji proti celulitíde. Ale ako sa prinútiť cvičiť?

Ak ste dlhodobo športovanie flákali, je viac než jasné, že vaše telo jednoducho nie je na aktivitu zvyknuté. Pokiaľ sa aj prekonáte a konečne zájdete do fitka, na zumbu, jogu, či plaváreň, o pár dní vám do toho určite príde niečo iné, a potom opäť a opäť a na cvičenie radšej zabudnete. Lebo vaše svaly boli z toľkej námahy odrazu až príliš unavené, dokonca dá sa povedať, že urazené, ako ste si to po krásnom období leňošenia vôbec mohli dovoliť. Nenechajte sa ale prvotnými účinkami svojho tela ukecať a nepovoľte od pravidelného pohybu. Vieme ako na to!

Odporúčame: Prolaktinóm – neškodný nádor alebo závažný zdravotný problém?

pohyb

Zdroj: Shutterstock®

1. Zakúpte si permanentku

Áno, uznávame, ušijete na seba týmto poriadnu búdu. Ale o predsa ide. Aby vám nebolo ľúto vyhodených peňazí, už len z lásky k nim, alebo pod pocitom viny, alebo návalom šetrnosti či užitočnosti. A k tomu jeden bonus navyše: neexistuje lepšia investícia než do svojho zdravia.

2. Nastavte si budík o hodinu skôr

Možno to znie drasticky, ale hodinka navyše denne vám dokáže úžasne zmeniť život. Aby ste si na to zvykli, najprv sa do ničoho nesiľte. Jednoducho sa príjemne vzbuďte, poprechádzajte po byte, dajte si sprchu, ľahké raňajky a trošku si ponaťahujte svaly. Keď si na takýto režim zvyknete, môžete postupne dávkovať viac. Zájdite si urobiť pár kôl okolo bloku, poskáčte si so švihadlom, alebo si zaplávajte. Večer unavené z práce budete cítiť jedinečné zadosťučinenie.

Odporúčame: Vieš, aké má koriander účinky? Podľa vedcov môže pomôcť pri chudnutí

chudnutie

Zdroj: Shutterstock®

3. Odmeňte sa

Každý mesiac po úspešnom a pravidelnom cvičení sa odmeňte. Ak to chcete ešte zintenzívniť, za každý absolvovaný tréning / pohyb, si odložte bokom nejaké peniažky (sumu podľa vlastných možností). Na konci mesiaca si potom za ušetrené eurá kúpte to, po čom vám srdce piští. Alebo vydržte viac mesiacov a sumička sa vám pekne nazbiera. Napríklad ak si za hodinku cvičenia denne (hoci aj doma) odložíte 3 eurá, za týždeň (pri troch dňoch cvičenia) to bude 9 eur, a za mesiac 36 eur. Ak vydržíte trebárs celý rok máte našetrené na peknú dovolenku.

4. Ukecajte kamarátku

Vo dvojici sa to tiahne lepšie, takže ak máte vo svojom okolí ešte jednu osôbku, ktorá to s cvičením minimálne slovne myslí vážne, ukecajte ju a začnite slová pretvárať do reality. Hnať dopredu vás potom môže aj zdravá konkurencia – ak kamarátka začne športovať viac, chytíte sa zaručene tiež.

Odporúčame: Gumené staré rožky budú ako čerstvé: Stačí poznať tento trik!

cvičenie

Zdroj: Shutterstock®

5. Sladkosti zameňte za ovocie

Získate tak viac energie aj chuti do cvičenia. Namiesto popoludňajšieho keksíka tak siahnite po melóne, banáne či jahodách, skrátka akomkoľvek ovociu, ktoré vám chutí.


    • Zdieľaj:
  • 7
Návrat hore
Autor článku

  • Pred komentovaním musíte byť prihlásený!

  • Nie ste ešte zaregistrovaný?

Pre zapojenie sa do diskusie alebo súťaže je potrebné mať u nás na webe registráciu a byť prihlásený. Pokiaľ registráciu nemáte, vytvoríte si ju - TU.
A následne sa stačí prihlásiť a odpovedať na súťažnú otázku.

7 komentárov

Alena Cabakova 08.08.14 08:37

karma
86.00

priznávam začať je niekedy výkon nad ľudské sily, no keď sa už do toho človek pustí, tak treba asi 3-4 týždne a z cvičenia sa stane pravedeľná rutina, na ktorú sa už telo teší a vy s ním :)) ... endorfíny po dobrom cvičení sú úzasná vec:)

  • 0
Odpovedať

Martina Zahoranová 10.08.14 10:24

MZ
karma
92.00

tak na jar som začala vydržala som pravidelne cvičiť 3 mesiace ale áko prišlo leto už sa k cvičeniu neviem dostať tak pravidelne a hlavne keď je tak strašne teplo som rada, že som vôbec rada :-)

  • 1
Odpovedať

JAN KOMADA 10.08.14 20:49

JK
karma
100.00

idem to dat hned prečítať priatelke nechce sa jej cvičiť

  • 0
Odpovedať

Katarína Šutvajová 19.08.14 17:43

karma
-1.00

už by bolo načase začať, moje telo by to potrebovalo

  • 0
Odpovedať

Dominika Sedliaková 20.08.14 13:09

DS
karma
-1.00

Super rady :)

  • 0
Odpovedať

ľubka Olexyová 24.08.14 09:45

ľO
karma
-1.00

určite stojí za to akokolvek cvicit,lebo potom prichádza ten skvelý pocit šťastia a pohody

  • 0
Odpovedať

ľubka Olexyová 20.09.14 08:31

ľO
karma
-1.00

vyhovuje mi aj cvičenie doma

  • 1
Odpovedať

Čo čítajú ostatní

Ktorý orgán v tele dominuje vášmu znameniu zverokruhu?
HOROSKOPY

Ktorý orgán v tele dominuje vášmu znameniu zverokruhu?

  • 2
  • 18.09.2022
Karnevalové kostýmy pre deti: Nechajte sa inšpirovať  TOP nápadmi na DIY kostýmy a masky
Inšpirácie

Karnevalové kostýmy pre deti: Nechajte sa inšpirovať TOP nápadmi na DIY kostýmy a masky

  • 0
  • 18.10.2022
Potraviny, ktorým vypršala doba trvanlivosti nevyhadzuj! Vieme, ako niektoré ešte využiť
Domácnosť

Potraviny, ktorým vypršala doba trvanlivosti nevyhadzuj! Vieme, ako niektoré ešte využiť

  • 1
  • 05.11.2022