Čo zahrnúť do pitného režimu

Čo zahrnúť do pitného režimu
  • 16.06.2014
  • Silvia Karasová

  • 8
  • 4

O tom, že pravidelný pitný režim je nutnosťou nielen v horúcich dňoch hádam netreba hovoriť. Ak predsa len patríte k tým typom, ktorý za celý deň vypijú maximálne dva poháre vody, potom si radšej rovno prečítajte AKO SPRÁVNE DODRŽIAVAŤ PITNÝ REŽIM. Ak totiž potrebu hydratácie organizmu zanedbávate, hrozí vám kolaps. Mimo toho vážne poškodzujete svoje obličky, neprospievate ani kvalite svojej pleti, vlasov, nechtov a pokožky a vytvárate ideálne podmienky pre vznik stresu a nervozity. Piť je teda veľmi potrebné, ale čo zahrnúť do pitného režimu?

Samozrejme najideálnejšia je voda. Aj tu ale mnohých môže trápiť dilema, aká voda. Z vodovodu? Destilovaná? Prevarená? Minerálna? A čo také džúsy, či šťavy z ovocia a zeleniny? Káva, alebo čaj, či dokonca polievky?

Čo zahrnúť do pitného režimu

Zdroj: Shutterstock®

Máme to šťastie na väčšine územia Slovenska je voda z vodovodu pitná. A teda ľahko dostupná aj zdravá. Napriek tomu ju aj vďaka módnym trendom častokrát podceňujeme a vyhadzujeme peniaze za balené fľaše rôznych pramenitých a minerálnych vôd. Dopriať si ich z času na čas je samozrejme aj zdraviu prospešné, ich pravidelná konzumácia, sa už taká zdravá nevidí. Keď už minerálka tak maximálne pol litra denne, a aj to nie dlhodobo. Pri ich kúpe sa sústreďte na zloženie a do nákupného košíka vložte radšej takú, ktorá je nízko mineralizovaná. Tie, ktoré sú liečivé, prípadne majú vysokú mineralizáciu sú vhodné len na občasné pitie – teda vtedy, keď nimi potrebujete cielene dať niečo do poriadku.

Čo zahrnúť do pitného režimu

Zdroj: Shutterstock®

Takže čistá voda je v pitnom režime číslo 1. Ak vám ale nechutí ako ju ozvláštniť? Pokiaľ vám čo sa chute nestačí citrónová, alebo limetková šťava, vyskúšajte ako bonus ešte aj čerstvý zázvor a k tomu lístky čerstvej mäty. Takýto citrónovo-zázvorový drink nielenže osvieži, ale pomáha tiež naštartovať metabolizmus. Jedlo, ktoré zjete tak rýchlejšie strávite. Zároveň si posilníte imunitu, dodáte telu potrebné vitamíny a vďaka zázvoru z neho odstránite aj nadbytočné tuky.

Čo zahrnúť do pitného režimu

Zdroj: Shutterstock®

Ak ani takáto limonáda vašim chuťovým bunkám nezaimponuje, dodajte na svoj „pitný lístok“ ovocné, alebo zeleninové šťavy. Pokojne ich zrieďte aj vodou, kombinácie nech podľahnú vaším fantáziám. A ak zatúžite po očistnom účinku namiešajte si hoc aj DETOXIKAČNÉ ŠŤAVY.

Zdroj foto: www.thinkstockphotos.com

  • 8
  • 4
Návrat hore
Autor článku

4 komentáre

Martina Zahoranová 16.06.14 07:30

MZ
karma
92.00

teraz v lete pijem buď čistú vodu alebo vodu s citrónom a mätou

  • 0
Odpovedať

Silvia Čáranová 16.06.14 15:18

karma
-1.00

tak presne to je čistá voda kludne citronová štava do nej a sem tam minerálka.

  • 0
Odpovedať

Ivana Goliašová 16.06.14 18:25

IG
karma
-1.00

Niet nad čistú vodu z vodovou, stále čerstva a skvelá, citrón resp. mäta len podporia jej skvelú chuť.

  • 0
Odpovedať

Kristína Dická 21.05.20 10:11

KD
karma
115.00

Môj pitný režim pozostáva z čistej neperlivej vody, zeleného čaju a rôznych iných bylinkových čajov a zo 100% ovocných alebo zeleninových štiav. V lete si doprajem aj osviežujúci nápoj s pridaním citróna, mäty, bazového sirupu alebo uhorky. Samozrejme že sem tam aj zhreším a dám si aj ochutenú vodu :-)

  • 0
Odpovedať

Čo čítajú ostatní

Tvár

Mätová pleťová maska pre oživenie pleti. Tú naozaj potrebuješ!

  • 68
  • 2
  • 09.06.2020
Akné

Domáci peeling proti akné na chrbte či dekolte: Tvoja DIY záchrana!

  • 109
  • 2
  • 11.06.2020
Vyrob si sama

DIY maska na nepoddajné kučery: Ukáž im, kto je pán!

  • 36
  • 1
  • 16.06.2020
TOPlist